Blog

 
 
 
 

Parfum - Vaše osobní aura


Nabídky parfémů se na nás hrnou ze všech stran. Nejčastěji se snaží oslovit přívlastky "levné", "luxusní" nebo "značkové". Ukazatel dobrého parfému ale spočívá v něčem jiném. Podstatná je konzistence vonných olejů. Jejich nedostatek bohužel často překrývá honosná značka nebo atraktivní cena. Některé vůně jsou neprávem prezentovány jako parfémy - mají totiž kvalitu obyčejné toaletní vody. Vůně je krátkodobá a její intenzita slabá. To, že jste mnohdy značkový parfém koupili za úžasnou cenu, pak postrádá veškerý smysl, protože pokud chcete vonět celý den, musíte vůni několikrát oživovat. Lahvičku s parfémem tak spotřebujete za několik týdnů a musíte si koupit novou.

S kvalitní vůní je to stejné jako s dobrým jídlem. Pokud je jídlo nápadně levné, neočekávejte od něj velký gurmánský zážitek. Pokud navštívíte předraženou restauraci honosného jména, neznamená to ještě, že Vám bude chutnat. Jakmile Vám ale restauraci doporučí lidé, o kterých víte, že jsou labužníci, kteří si pečlivě vybírají, je to nejlepší předpoklad toho, že si dobře pochutnáte.
Kvalitní parfém, to je skutečná věda. Jeho vůně se projevuje ve třech fázích, které na sebe postupně navazují a plynule se spojují v úžasný harmonizující zážitek.

Fáze 1 - hlava parfému

Špičková rys je úvodním vstupem do vůně. Je to náš první dojem z vůně, který představuje rozhodující okamžik. Už při prvním přičichnutí vůně ji buď akceptujeme nebo odmítneme. Při špičce se uplatňují především těkavé vonné látky.

Fáze 2 - srdce parfému

Srdeční črta se rozvíjí několik minut po nanesení parfému. Tvoří střední část vonné kreace a harmonicky navazuje na špičku. Na srdeční rys se vrství poslední fáze - základní rys.

Fáze 3 - základ parfému

Základní črta zanechává nejintenzivnější dojem. Je nositelem toho, co pocítíme i po několika hodinách od nanesení vůně - podle typu parfému a především podle jeho kvality.

 

Jak poznám, že parfém již expiroval?

V prípade, že o svůj parfém dbáte a nevystavujete ho teplotám nad 25 stupňů Celsia a také přímému slunečnímu světlu, jeho standardní životní délka je přibližně 3 roky. Parfém, který již expiroval je jednoduše rozpoznatelný podle živicového prstence, který se usazuje u otvoru. Nicméně kyselá nebo pryskyřičná vůně je také neklamným znakem toho, že Vás parfém to už má za sebou ..

 

 

To může mít vliv na naši náladu parfém?

Odpověď je určitě ano. Parfém působí přímo na náš limbický systém. Vyvolává v nás pozitivní odezvy při vzpomínkách nebo představách. Parfém může působit aromaterapeuticky, ale i na druhé straně, může nás dostat do mírného diskomfortu při nepříjemné pronikavé vůni. O parfému také Palte, že dokáže být velmi dobrým pomocníkem, ale také špatným nepřítelem.

 

 

Parfém, toaletní voda, kolínska. Jaký je rozdíl?

Rozdělení podle koncentrace, procenta parfémového oleje je následující:

  • Čistý parfém (parfém): 50% aromatické kompozice
  • Eau de parfum (parfémovaná voda EdP): 8 - 20% aromatické kompozice
  • Eau de toilette (toaletní voda EdT): 4 - 8% aromatické kompozice
  • Eau de Cologne (kolínská voda EdC): 3 - 5% aromatické kompozice

Jak se procento aromatické kompozice snižuje, tak se snižuje i kvalita, intenzita a trvanlivost daného perf. Různé parfumerie, nebo parfémové domy přidávají různá množství kompozice do každého svého parfému. Proto i když olejová koncentrace v rámci jednoho domu v EdP bude určitě vyšší než v EdT, skutečné množství mohou být odlišné mezi jednotlivými parfémových domy. EdT z jednoho domu, může být silnější než EdP z druhého domu.

EdC (Eau de Cologne) bylo poprvé vytvořeno ve městě Kolín (Německo) jako slabá koncentrace vůní citrusové povahy, ale v posledních dekádách se toto pojmenování stalo generickým termínem pro slabě koncentrovaný parfém jakéhokoliv druhu.

 

 

Používání parfému a jeho historie

Pravděpodobně již každý slyšel, že historie parfémů se táhne až do doby starověkého Egypta. Egypťané byli průkopníci parfémů. Parfémy vyráběly z extraktů z květů (olejů) a růžového oleje.

První parfém, který spatřil světlo komerčního trhu byl parfém s názvem "Bouquet a la Marichal", který se začal komerčně vyrábět a prodávat v roce 1675.

Slovo parfém má původ v latině, je odvozeno od slova per - Fume, což znamená v překladu "napříč kouřem". Historici se domnívají, že právě tento název byl odvozen i od samotné aplikace parfému. Napříč kouřem znamenalo, že parfém se stříknout do vzduchu a následně se vytvořeným obláčkem prošlo. Taková aplikace byla jemnější a komplexnější.

Parfém je určitá forma osobního projevu, je to způsob jak od komunikovat svou smyslnost a atraktivitu. Je neodmyslitelnou součástí osobnosti člověka, stejně jako něčí typ pleti, hlasu nebo úsměvu. Speciální dotek vůně může navodit nezapomenutelný zážitek pro ostatní.

Parfém se používá pro různé důvody:

  • Přilákání opačného pohlaví
  • Zlepšení nálady nebo stavu mysli
  • K posílení sebevědomí
  • Osvieženiu se povzbudeniu

Každá vůně voní rozdílné na každém člověku. Je to způsobeno jeho tělesnou chemií (hormony), stavem kůže jednotlivce, způsobem stravování, užíváním léků, životním stylem, stresem a samozřejmě prostředím ve kterém žijeme.

Svůj vlastní parfém po určitém čase nemusíme cítit, což je zcela normální, protože náš čich se stává otupělý. To však neznamená, že vůně vyprchá. Po chvíli cítění jakékoliv vůně, včetně vašeho parfému, si náš čich na vůni navykne a přestáváme ji vnímat. Normálně to našim čichovým buňkám trvá přibližně 5 min. dokud si na vůni návyků a náš mozek ji přestane registrovat. Vůně je však stále tam a druzí lidé si ji rychle všimnou. Čas, který vůně zůstane na pokožce, je rozličný, v závislosti od člověka. 

 

 

Jak vybrat správný parfém?

Parfém je vysoce individuální záležitost a proto bychom k výběru našeho parfému měli přistupovat zodpovědně a také odborně. Určitě není vhodné objednat si parfém z katalogu jen proto, že je v akci a ke všemu ještě v pěkně krabičce. Parfém je naší vizitkou, naší inspirací a bude našim velmi dobrým přítelem, pokud se dobře rozhodneme.

Existuje pár základních pravidel, kterých je vhodné se přidržet.

  • Vůni vždy zkoušíme na vlastní kůži, ne na papírku ani na vatičce. Skutečnou vůni parfému odhalíme pouze tehdy pokud si ho aplikujeme na tělo.
  • Nejlepší je parfém aplikovat na místa z vysokým průtokem krve, např. zápěstí. Počkáme asi 10 - 15 sekund, ruce o sebe neotírá !! A následně si jednou zhluboka přivoníme.
  • Skutečnou vůni parfému poznáte až po 20 minutách až do jedné hodiny, protože až tehdy se z parfému uvolní všechny jeho vůně.
  • Nechtějte něco jen proto, že to má zvučné jméno a je to značka. Buďte si jisti, že skutečně milujete horní a dolní noty parfému (hlava, srdce, tělo).
  • Dobré je dát si sprchu předtím než jdete zkoušet parfém. Vaše kůže dokáže vůni lépe absorbovat, když bude vlhká.
  • Pulsní body si natřete tělovým krémem. Například na zápěstí. Ujistěte se, že tělové mléko je bez esencí a počkejte alespoň 5 minut, aby Vám mléko vsáklo a následně aplikujte parfém.

 

 

Kde a jak aplikovat parfém?

Vůně se nejlépe zachytí na vlhkou nebo zvlhčenou pokožku, proto je nejlepší parfém aplikovat po koupeli nebo osprchování. Také je velmi vhodné aplikovat parfém na pokožku v pulzních bodech (tam kde je nejsilnější průtok krve), tedy tam kde je pokožka nejteplejší:

  • Na vnitřní straně zápěstí
  • Zákolenná jamka
  • Okolí kotníků
  • Za ušima
  • Na krku
  • Vnitřní strana loktů

Co je velmi důležité a často je to právě ta největší chyba při aplikací, parfém nikdy nerozotierame! Tímto způsobem narušíme molekuly vůně (esence) a zničíme tím vůni.

Lehčí vůně aplikujeme na vnější část ruky není na vnitřní část zápěstí. U těžších vůních je to opačně. Pro jemnou parfemaci Vašich vlasů je lepší pokud parfém stříknete do vzduchu a následně vůní projdete. Pokud máte raději jemnou komplexní vůni a ne silně lokální, tento způsob pro Vás bude nejvhodnější. Je to nejvhodnější aplikace v případě společenského akce, kde je pohromadě mnoho lidí.

  • Při výběru parfému je vhodné zohlednit i roční období. V létě jsou vhodnější lehčí a energičtější vůně, v zimních chladnějších měsících se můžete klidně přiklonit ik těžším kořenitým vůním.
  • Je lepší používat parfémy s jednou vůní a určitě parfémy nekombinujeme.
  • Při parfémech, více než kdekoliv jinde platí, že méně je někdy více. Nepřehánějte to s dávkováním, i když je Váš čich na vůni navyklý, parfém je určitě cítit. Nebuďte "chodící drogerie" J
  • V případě, že chcete vonět speciálně smyslně pro někoho výjimečného, ​​aplikujte si parfém za ušima. Je to velmi smyslné.
  • Všichni máme svůj osobní "vonný kruh". Je to přibližně na úroveň naší natažené ruky. Nikdo by neměl cítit naši vůni pokud do tohoto pomyslného kruhu nevkročí. Vaše vůně by měla být ten nejosobnější odkaz, který vyšlete lidem s nimiž přijdete do kontaktu.

 

 

Jak udělat vůně trvat tak dlouho, jak je to možné?

  • Pokud máte suchou pleť, používejte parfém častěji
  • Na místa aplikace parfému si potřete jemně vazelínu, molekuly parfému se na pokožce lépe uchytí a déle vydrží.
  • Parfém aplikujte na své tělo co nejníže, tak bude vůně stoupat a neztratí se tak rychle.
  • Parfém aplikujte hned po osprchování. Otevřené póry a rozehřátá kůže nasají vůni a ta na Vás déle vydrží. Je důležité, abyste nepoužili deodorant.
  • Pokud se Vám vůně vytratila po několika hodinách, můžete ji reaktivovat, tím, že si budete třít místa aplikace.
  • Vrstvení Vaší vůně vám zajistí její delší trvanlivost. Pokud existují sprchové gely, mýdla, hydratační krémy, nebo cokoliv, co by mělo Vaši vůni, aplikujte si nejprve to a následně Váš parfém.

 

 

Jak správně skladovat parfém?

Parfém časem ztrácí na své kvalitě a časový horizont závisí na okolní teplotě, světla a délky uskladnění. Extrémní teplo a přímé sluneční působení dokáže zničit komponenty všech vůní. Skladujte všechny parfémy na chladném místě, daleko od oken. Průměrná životnost parfému je 3 - 5 let, ale čisté prafémy bez alkoholu vydrží mnohem méně.

 

 

Smyslnost vůně

Náš čich je přímo napojen na limbický systém mozku, kde jsou uloženy naše vzpomínky a emoce. To je důvod proč u člověka jednotlivé vůně dokáží doslova "spustit vlnu vzpomínek" a stimulovat naše emoce. A také je to důvod proč uspokojení tolika našich potřeb a tužeb závisí od zvědavosti, tvořivosti, odpovědnosti parfémového průmyslu.

 

 

Parfém hudba

Parfém může být v hudební metafoře tak, že obsahuje tři noty vytvářející harmonický akord vůně. Jednotlivé noty se nám představují postupně s plynutím času. Nejlépe noty se objeví jako první, následně nás to zavede hlouběji k středním tónům a hlouběji tóny se objevují v poslední fázi. Tyto noty jsou vytvořeny velmi pozorně na základě znalosti o vypařování parfému.

  • Nejlépe tóny:

je to vůně, která je vnímána bezprostředně po aplikaci parfému. Horní tóny sestávají z lehkých malých molekul, které se rychle vypaří. Vytvářejí první dojem z parfému a proto jsou velmi důležité při prodeji parfému. Kompozice tvořící vrchní noty mají velmi silnou vůni, jsou velmi těkavé a rychle se uvolní. Obvykle jsou to citrusové vůně a zázvor. Jsou také nazývány jako hlava parfému a obvykle trvají asi pět minut.

  • Střední tóny:

Je to vůně parfému, která se vynořuje pak, jak odezněly vysoké tóny. Střední tóny vytvářejí srdce nebo hlavní tělo parfému a obvykle jsou to měkčí vůně. Levandule a růže jsou typickými středními tóny. Jmenují se také srdeční tóny a obvykle trvají 10 - 60 minut.

  • Nízké tóny:

Vůně parfému, která se objeví po tom jak odezní střední tóny. Střední a nízké tóny tvoří základní téma parfému. Přinášejí hloubku a pevnost parfému a skládají se z velkých a těžkých molekul, které se odpařují velmi pomalu. Kompozice této třídy vůní jsou vnímány přibližně až 30 minut po aplikaci parfému.