Parfum - Vaše osobní aura

 
 
 
 

Parfum - Vaše osobní aura


Nabídky parfémů se na nás hrnou ze všech stran. Nejčastěji se snaží oslovit přívlastky "levné", "luxusní" nebo "značkové". Ukazatel dobrého parfému ale spočívá v něčem jiném. Podstatná je konzistence vonných olejů. Jejich nedostatek bohužel často překrývá honosná značka nebo atraktivní cena. Některé vůně jsou neprávem prezentovány jako parfémy - mají totiž kvalitu obyčejné toaletní vody. Vůně je krátkodobá a její intenzita slabá. To, že jste mnohdy značkový parfém koupili za úžasnou cenu, pak postrádá veškerý smysl, protože pokud chcete vonět celý den, musíte vůni několikrát oživovat. Lahvičku s parfémem tak spotřebujete za několik týdnů a musíte si koupit novou.

S kvalitní vůní je to stejné jako s dobrým jídlem. Pokud je jídlo nápadně levné, neočekávejte od něj velký gurmánský zážitek. Pokud navštívíte předraženou restauraci honosného jména, neznamená to ještě, že Vám bude chutnat. Jakmile Vám ale restauraci doporučí lidé, o kterých víte, že jsou labužníci, kteří si pečlivě vybírají, je to nejlepší předpoklad toho, že si dobře pochutnáte.
Kvalitní parfém, to je skutečná věda. Jeho vůně se projevuje ve třech fázích, které na sebe postupně navazují a plynule se spojují v úžasný harmonizující zážitek.

Fáze 1 - hlava parfému

Špičková rys je úvodním vstupem do vůně. Je to náš první dojem z vůně, který představuje rozhodující okamžik. Už při prvním přičichnutí vůně ji buď akceptujeme nebo odmítneme. Při špičce se uplatňují především těkavé vonné látky.

Fáze 2 - srdce parfému

Srdeční črta se rozvíjí několik minut po nanesení parfému. Tvoří střední část vonné kreace a harmonicky navazuje na špičku. Na srdeční rys se vrství poslední fáze - základní rys.

Fáze 3 - základ parfému

Základní črta zanechává nejintenzivnější dojem. Je nositelem toho, co pocítíme i po několika hodinách od nanesení vůně - podle typu parfému a především podle jeho kvality.